Om mitt skrivande

Jag började skriva skönlitteratur som en pysventil till rapportskrivandet i mitt jobb som miljökonsult. Jag behövde slippa skriva det som är sant, korrekt och som inte kan missförstås. Jag ville kunna ljuga, hitta på, ändra begrepp mitt i texten, så tvivel och skörda missförstånd. Jag skriver helst i novell-format och det är också det format jag helst läser själv.

fredag 15 november 2019

Psch-pff, psch-Pff, psch-pff.

Det är väl uppenbart vilken ond sago-kung som låter så? I en galax långt borta...

Dramat med den småpilska vapenkonstruktören fru U börjar närma sig sitt slut. Kommer hon klara att göra sin beställare nöjd? Kommer han betala sin faktura eller spränga henne i småbitar?

Följ det episka science-fictiondramat på Wattpad!

(Eller... inte episkt kanske, men åtminstone djupt mänskligt och varmt, eller... kanske mer amfibiskt och oseriöst. Men det är autentiska bokstäver i hela berättelsen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar